Monday, 29 August 2011

juadah pagi raya

assalamualaikum dan salam sejahtera...
selamat menyambut hari raya aidilfitri kepada semua umat islam...
setelah sebulan kita menahan lapar dan dahaga disiang hari akhirnya kita telah selamat beraya pada hari ini....

aku suka sangat hari raya kerana banyak makanan yang diidamkan ada hanya di hari raya..
rumah aku hari raya tahun ni, buat ketupat dan laksa...
aku dan keluarga memang suka gila makan laksa,...rasa macam manis2 sedap je...
kuih-kuih raya pun dapat makan dengan banyak...tapi yang paling seronok dapat duit raya lah...heheheh korang dapat lagi tak duit raya...aku dapat eh tetiba lak...hehehhehe

hari raya ni, semua orang balik kampung... tapi aku tak balik pun sebab aku tak ada kampung...sedihnya...
untung lah korang yang ada kampung boleh balik dan jalan2...

hari nie raya, esok dah merdeka...semalam meriah gila kawasan rumah aku, jiran2 tak reti nak tidor dah tengah malam masih main mercun merdeka 2....macam aku dah duduk dekat zaman perang lak...tak henti2 lepas satu rumah ke satu rumah...macam berlawan lak...

bagi yang tak tahu mercun merdeka tue  apa...tgk lah gambar dekat atas 2....

nie lak laksa johor...memang terbaik dan sedap gila....meleleh ayer liur,...
lebih kurang sama lah apa yang aku masak dengan gambar dekat atas.....tak ada masa nak ambil gambar la...


p/s raya-raya juga...jangan sampai lupa diri sudah...karang tak pasal2....
      hari raya ni aku nak ucapkan selamat hari raya...,maaf zahir batin tak perlu rasanya...
      ok....jangan makan sampai tak ingat dunia....hehehe tu untuk diri sendiri.....

3 comments:

kotak bulat said...

mkn je ko ni ekkk...

tnZackJ said...

sedapnya juadah

Jαnnαhツ said...

best la laksa johor....