Thursday, 11 August 2011

Tragedi Menhantui ku

assalamualaikum dan salam sejahtera...
hai apa khabar semua...di harap sihat je la kan....

aku nak cerita sikit la pasal tragedi yg menimpa aku semalam...
korang tahu tak? petang semalam waktu aku sedang khusyuk gila blogwalking, tiba-tiba je.....
muncul seekor burung nie comel gila....macam aku nak bela je....comel gila kalau makan pun sedap gak lebih-lebih lagi kalau masak lemak cili padi cecah dengan cencalok atau tempoyak pegh sedap gila...
eh..eh apa aku merepek nie....nampak sangat dah lapar kan...hahaha
oklah kembali kepada cerita...
aku sebenarnya tak tahu macammana entah burung tu boleh masuk ke dalam rumah tanpa menggunakan akal dengan jangka yang panjang aku pun teringatlah yang orang-orang tua dulu pernah berkata...ayat nak skema...
"kalau ade binatang yang boleh terbang masuk rumah tu bermaksud adalah orang nak datang meminang atau merisik kita nie"
aku apa lagi dengan penuh semangat dan terujanya aku pun panggil la burung tu supaya datang dekat aku...."come to mama...come to mama..." burung tu pula macam faham je apa yang aku cakap, dan dia terus je nak datang dekat aku...
hah time tu lah bermula tragedi yang mengerikan tu....aku terus tergamam kot tengok burung tu tak dapat mengawal kelajuan dan terus tanpa segan dan silunya dia boleh pula langgar kipas yang sedang berputar ligat....sentap hati mak nie.....
lepas beberapa saat kejadian tu berlaku, aku terus kalut tengok kepala burung tu boleh pulak ada dekat bawah meja aku, badan dia dekat dengan penyidai dan kepak melekat dekat dinding...darah tak payah nak cerita lah memang dah ada terpalik kat dinding...aku tengok je dah nak rasa mual...nasib baik ada member-menber aku yang tolong bersihkan kalau tak...tak adanya aku nak tidor dekat bilik tu lagi...
tapi aku masih berfikir lagi...
apa maksud tanda yang macam tu kan???? mungkin orang yang nak masuk meminang aku tu putus kepala ke???hahahhaha...


p/s tak perlu rasanya terlalu percaya pada benda - benda yang mengaruk nie kan...
jadi renung2kan dan selamat beramal...nak beramal apa pun aku tak tahu la..... :)

8 comments:

ArulchelseA said...

btul..jgn layan benda mngarut2 ni..

come to mama tu macam pelawak nabil sebut tu ke..kih kih kih

myra yusreena said...

hahahaha..baru nak sedih2..

aishh kesian nye kat orang yg nak pinang kite uh..baru bniat murni,skali putus lak palo eh..haha

azlanmatt said...

mungkin tali pertunangan akan putus kot...kecian burung tuh..

ILA HonEyBuNNy said...

sedihhhnya...kesian burung tu...

adehh..jangan fikir bukan2 tau...xmoo3...hahaha

aiman fanboy k-pop said...

haahaahaa......khurafat..tok sah percaya..tok sah percaya..heehee....takut darah yew?tak boleh jd doktor lah cam tuh..heehee

yusuf Laili said...

Salam kenal;
klu nak ditafsir memang byk huraiannya nanti tak sedap pula bila mendengarnya..Tapi walau apa2pun benda tu secara kebetulan...sebagai islama percaya pada tuhan...

iMBobo said...

alamak ai darah burung tu gelii lah huhu

amir aizat said...

sian brung tu,huhu