Monday, 15 August 2011

watak novel yang terlalu sempurna

assalamualaikum dan salam sejahtera...
aku tiba-tiba je teringat akan perbualan aku dengan Kotak Bulat...

MT : wei kb ce tengok novel ni....watak dalam novel ni, sume terbaik la...

KB : ah' ko novel biasa la, watak semua nak perfect, jalan cerita semua nak fantasy.... kalau baik...baik jela..kalau jahat..jahat sesangat...watak mesti lah nak kacukan bermacam-macam keturunan ada...

MT : pe lak... ok la macam tu... baru lah peminat dapat menghayati perjalanan cerita yang seronok je...

KB : tak adanya...aku baca siap nak tidur dan macam rasa menyampah je baca novel tu..

MT : asal lak..ko ni tak ada langsung jiwa kreatif dan penghayatan yang dalam kat diri ko kan...

KB : tak best...tak best...novel nie memang tak best...aku tak suka fantasy aku suka cerita logik je...

MT : ko ni lau cakap sume nak menang je....malas la aku nak cakap dengan ko lagi...dan lagi satu ko jangan nak baca novel yang aku beli nie ek...(muka tengah bengang)

KB : ingat aku teringin sangat ke...x ada nya aku nak baca...

itu la serba sedikit yang aku ingat dalam perbualan aku dengan KB... memanglah watak dalam novel semuanya nak megah je... aku pun kadang-kadang tak suka juga...yela mana tak nya, kalau watak hero tu mesti kaya, segak dan macho, manakala kalau heroin lak mesti lah perempuan yang miskin dan lawa kononny muka melayu asli kan dan macam-macam lagilah....tapi peminat tetap tak jemu untuk membeli dan membaca novel tu walau mahal macam mana sekali pun....

p/s walau macam mana pun aku pun minat juga baca novel...sekiranya penuh dengan lawak dan tak adalah yang merepek tak tentu hala... macam novel alaf 21, norhayati berahim, dan koleksi ombak rindu, memang minat gile....hehhehehe..

baca lah novel.... hidup novel....




6 comments:

kocix! said...

sekian lame aq x bace novel..
nak jugak layan balik tp novel pon tadak.
haha

adlina said...

dah baca novel2 Siti Rosmizah??suma best..saya dah baca suma!!!

amir aizat said...

bce novel wktu boring jer kot,haha

amranaiman said...

pe tajuk novel ni?

MATA HITAM said...

amranaiman : semua novel sama je kecuali kalau novel seram atau novel ke arah keagamaan...dan novel english pon xde la sangat an...2 jela...

~bUih-bUih ciNta~ said...

pemilihan watak tu penting barulah dpt menarik pembaca kn;p