Wednesday, 20 July 2011

Manusia Sama Sahaja

assalamualaikum dan salam sejahtera...

malam aku x ada benda nak buat..jadi aku rasa baik aku ceria pasal hasad dengki sesama manusia...
masa cuti sem 2bulan hari tu, aku adalah kerja dekat sebuah kilang ni..
dekat kilang nie x adalah banyak sangat pekerja perempuan boleh hitung dengan jari je...

tapikan walaupun sedikit...kejahatan tetap ada...kejam sey ayat..lantaklah... 
diorang ni x ada langsung sikat nak berkerjasama.....hanya tahu nak jatuhkn orang lain je...
bagi diorang kalau dah musnah seorang bahagia lah hidup...

kesian dekat seorang kakak tu, dia sampai kena buang kerja hanya di sebabkan dia di fitna oleh kawan sendiri...x ke jahat tu.....



jadi aku rasa kita ni x payah lah nak jadi jahat sangat... nak hasad dengki semua ni...buat bazir masa jew..
kita x dapat apa pun...dosa dapatlah berbakul-bakul... tapi diorang mana nak insap..

p/r jadi x payah lah nak jadi busuk hati.....kita manusia semua sama...rambut warna hitam...darah warna merah.....

oklah... ini saja aku nak cerita....

laparlah....nak pergi makan......
roomate aku ni...x nak makan ke??


2 comments:

Himmymaru said...

Haish, semoga orang yg buat tuh dapat balasan yg setimpal or malah lebih teruk. Masa tuh baru dye tahu langit tuh tinggi ke rendah. :)

kocix! said...

ee jahat beno..
kasi hantam saja laa itu org!