Sunday, 31 July 2011

ramadhan kunjung tiba

assalamualaikum dan salam sejahtera...
fuhh dalam kita tidak sedar ramadhan sudah hampir menjelang....
besok kita sudah nak prepare untuk buka pe? sahur makan sikit je selalunya...

teringat aku masa mula-mula belajar puasa...masa tu kecik lagi...puasa pun setengah hari je....dah tak tahan...
siap aku curi-curi makan lagi....yelah dah penat bermain balek uma haus lah tekak....
pergi bilik air, minum air paip...tapi bila mak tanya "puasa tak?"
"puasa mak, puasa..."jawab dengan penuh kepastian....padahal tadi dah minum air kot...

ala aku rasa bukan aku seorang je yang buat macam tu...mesti korang pun de buat sekali kn..msti punya lah...x yah nak tipu lah kalau kata tak!...


p/s selamat menjalani pose esok....salam ramadhan...
ayam dan itik dibelah dua,
untuk di beri kepada ketua,
selamat berpuasa,
untuk semua...cam pelik je...tibai jela...hahahahhaha

1 comment:

ArulchelseA said...

yg last tu pantun cam 3 kerat ek..kih kih kih