Friday, 29 July 2011

Tauladan

assalamualaikum dan salam sejahtera,...
lama benar aq x update blog aq nie kan....
dah semak dah aku tengok...hahahah sebab malas nak update x de cerita...

malam ni, aku nak cerita pasal tauladan...
tadikan aku baru je lepas tengok "tanah kubur"...kisah pasal berzina...
dalam cerita ini, dia mengisahkan tentang seorang pompuan ni berzina dan mati selepas bersalin dan membuang anak nya kat tong sampah....


lelaki yang bersama dengan perempuan itu, dia telah campak mayat perempuan tu dekat tepi semak dan orang kampung terjumpa dan nak tanam mayat tersebut...
tapi masa nak tanam keadaan mayat sungguh mengaibkan dan ngeri gaklah nak tengok...
semasa mayat nak di masukkan kat dalam liang lahat, terdapat banyak mayat bayi dalam liang lahat tersebut...
dan tok iman telah menyusun mayat bayi itu  di tepi liang lahat si mati tadi.... 
dan dia di tanam kan ber sama dengan mayat bayi tersebut.....

itu ajelah kisah yang aku nak cerita malam ni...

p/s janganlah kita nak buat maksiat atau lebih di kenali sebagai berzina.... kerana semua akan dapat balasan yang sentimpal atas perbuatan kita...terutama kalau kita membuang bayi yang tidak ada sekuman dosa tapi telah teraniaya...betapa manusia nia tidak berhati perut dan tidak memikirkan perkara masa depan....


2 comments:

muhamad hanif said...

buat anak je tau..

Aiissshhhh,,

Nisa said...

sangat kesian . huhu